Kiekvienais metais per Mokytojų dieną abiturientai šoka į mokytojų klumpes. Diena būna smagi ir įsimintina, o mokinukai namo grįžta saldainių pilnomis kišenėmis. Kai visi klausia, kaip sekėsi mokiniams, abitūra lieka nuošalyje. Naujoje rubrikoje vienos dienos mokytojai dalinasi savo patirtimi.
Įvairios emocijos žmogų gali ištikti per lietuvių kalbos pamokas. Savo įspūdžiais dalinasi
lietuvių kalbos mokytojas Astijus.
Kokie įspūdžiai po penktadienio?
Mokiniai nėra tokie blogi, kaip mokytojai mums sako. Viskas gerai, susitvarkiau. Nebuvo jokių problemų.
Kaip vyko pasiruošimas? Ar jis ilgai užtruko?
Nu, kokias aštuonias valandas, tai tikrai užtruko. Susitikau su drauge ir truputį prapliurpėm, bet padarėme savo darbą.
Koks buvo tavo tikslas : viską padaryti lengva juoko forma, ar prioritetas buvo pamokas pravesti rimtai?
Aš norėjau, kad jie pakentėtų ir padaryti pamokas rimtas, bet gavosi pusiau rimtos ir biški bajeriuko įdėjau.
Jei po mėnesio vėl vyktų savivalda, kokį dalyką pasirinktum?
Gal tą patį, nes man sekasi ir man patinka vadinti žmones beraščiais:)
Daug žalios spalvos, mėlyni vadovėliai, nesibaigianti informacija apie mitochondrijas... Biologijos mokytoja Aida netylėjo.
Aida, tai mokytojo darbas sunkus ar lengvas ?
Labai sunkus, nes, visų pirma, žmonės beveik neklausė, o aš buvau labai pasiruošusi pamokai. Buvo labai skaudu, kai nesiklausė.
Ar už neklausymą teko duoti bausmes?
Ne. Buvo pora merginų, kurios pabėgo iš pamokos, bet mes nieko nesakėme, tik kuratorei paskundėme. Šiaip, labai nekalbūs buvo antrokai
Dėstei biologiją, papasakok, ką su mokiniais veikėte penktadienį?
Darėme kryžiažodį iš ląstelės, DNR ir bendro išprusimo, tada Kahoot‘ą. Pradžioje pamokos padarėme mini pamokėlę iš naujos temos. Ten nieko gero nepadarėme, tai mokytojai Ramunei vis tiek reikės pravesti pamoką (juokiasi)
Tikiu, kad baigei darbą su gerais įspūdžiais. Kai grįžai namo, nebuvo aplankiusios mintys apie po truputį artėjančią dvyliktos klasės pabaigą?
Dabar tai ne, bet po šimtadienio ateis tas supratimas, kad baigiasi mūsų paskutinės dienos. Dabar jaučiuosi, kaip dešimtokė.
Kitu kampu į Mokytojų dieną žvelgianti Viktorija papasakojo kaip jai ir jos kolegei Radvilei sekėsi būti chemijos mokytojomis.
Ar buvo lengva įsijausti į mokytojų vaidmenis?
Kai aš turėjau tik dvi pamokas, tai man tikrai nebuvo sudėtinga. Aišku, tik įėjus į klasę, vaikai labai keistai žiūrėjo. Nežinau, ar kad būtent aš buvau to dalyko mokytoja, kai visiškai nesigaudau tame dalyke, ar, kad AŠ ir MOKYTOJA – du nesuderinami dalykai, bet tikrai nebuvo sunku.
Viktorija, su kolege Radvile mokėte chemijos. Kaip pati minėjai, buvo vos keli vaikai. Kaip jautėtės? Ar neapėmė lengvas pyktis, kad mokiniai nerimtai priėmė jūsų darbą ir pasirinko neiti į pamokas?
Nebuvo blogų emocijų. Daug kas, kai atėjo į pamoką, priėmė tai kaip prikolą, nes aš su Radvile vedėme tą pamoką. Galvojau, kad daug kas nusimuilins, bet kiek teko klausti, tai sakė, kad daug kas serga ir nevaikšto į pamokas. Net jei ir daug kas būtų neatėję vien dėlto, kad mes su Radvile vedėme tą pamoką, tai man jokio skirtumo nebuvo. Atėjo tie, kurie norėjo pamatyti, kokios mokytojos mes būtume. Nebuvo jokio pykčio, jaučiu, kad tie vaikai netgi daugiau moka chemijos, nei aš.
Per savivaldą kolegos ėjo vieni pas kitus. Į kurių kolegų pamokas buvai užėjusi?
Didžiąją dalį laiko prabuvau mokytojų kabinete, bet buvau pažiūrėti, ar niekas per pamokas nevaikščiojo koridoriuose. Teko pamatyti tų kolegų pamokas, kurių durys buvo atidarytos. Kai kurie rimtai priėmė tą dalyką. Keli vaikai buvo išvaryti iš klasių ar aprėkti už nieką, kai normaliose pamokose tikrai tokių dalykų nebūna.
Įvardink Mokytojų dienos starter pack‘ą ( liet. pagrindiniai dalykai)
1. Gertuvė
2. Daug nervų
3. Gera nuotaika, nusiteikimas
4. Pirmokai, su kuriais neįmanoma susitvarkyti
Datos, mūšiai ir uždavinių sprendimai yra labai skirtingi dalykai, bet mokytojas Matas savo dieną buvo suderinęs puikiai.
Ne kiekvieną dieną gali tapti mokytoju, ar skyrei ypatingą dėmesį aprangai?
Tai žinoma. Stengiausi atrodyti normalus mokytojas, taip kaip aš įsivaizduoju mokytojas turėtų atrodyti. Kadangi vedžiau istoriją, tai mano pavyzdys buvo Gintaras Ražanskas ir aprangą paderinau : kostiumas, net lakierkos buvo užsidėtos. Einant koridoriais buvo visai kitoks jausmas. Vis tiek eini su švarku ir portfeliu. Tikrai jauti skirtumą tarp savęs ir kitų mokinių.
Dėstei net du dalykus per Mokytojų dieną. Kurioms pamokoms tau labiau patiko ruoštis : istorijos ar matematikos ?
Pasakysiu, kad tikrai daugiau pastangų dėjau į istorijos pamokų pasiruošimą. Istoriją, iš mokytojo perspektyvos, yra labai įdomu dėstyti, bet, šiaip, tai yra žiauriai nuobodu. Matematika, nors man ji ir gerai sekasi, irgi yra nuobodus dalykas. Aš neįsivaizdavau, kaip galima įdomiai mokyti matematikos. Nieko ypatingo su kolega neplanavome. Sukūrėme daug uždavinių suktų, tik kad tokia klasė pakliuvo, kur teko nusivilti.
Gal kažkam reikėjo „išrašyti velnių“?
Istorijoje buvo tikrai paklusni klasė, o matematikoje išryškėjo kelios asmenybės. Tik pradėjus pamoką buvo iškraipytos mano ir kolegos Nojaus pavardės. Iš Gražio ir Karaliaus į Gražulį ir Karalienę. Susidariau neigiamą nuomonę apie tą mokinį. Viena mokinė, gavusi lapą, sulankstydavo lėktuvėlį ir išmesdavo. Aš labiausiai įsižeidęs, kad pavardė buvo iškraipyta. Čia toks asmeninis dalykas (juokiasi)
Be to, kad tavo pavardė buvo iškraipyta, tavęs niekas netrikdė tą dieną?
Ne, bet jautėsi toks buvimas kito batuose. Pasimatė, kad mokiniai neklauso. Mūsų, žinoma, tikrai neklausė. Teko nusivilti ta pamoka. Gaila mokytojų pagalvojus, ką patys per pamokas išdarinėjame.
Gal po sėkmingo starto kilo noras panaršyti internete apie pedagogikos studijas?
Ne, bet patiko būti mokytoju. Tikrai norėtųsi, kad savivalda vyktų dažniau, pvz kas mėnesį būtu toks fainas dalykas. Pačiam nėra noro būti mokytoju, nes neturiu nervų tvarkytis su tais visais mokiniais.
Kuriuos kolegas spėjai aplankyti?
Prisipažinsiu, kad turėjau tik ketvirtą ir penktą pamokas, tai aš darbe pasirodžiau per trečią pamoką. Praleista pradžia, bet kolegos buvo aplankyti : lietuvių kalbos mokytojos ( Ugnė ir Marta, Živilė), fizikos mokytojai( Kristupas ir Vanesa) informacinės technologijos (Karolis ir Matas). Daugiau nieko neaplankiau, nes savų ieškojau, ką jie įdomaus daro.
„Manau, kad tradicija yra ir graži, ir reikalinga. Tik ji turi būti atsakinga, paremta pagarbiu bendravimu, nežeidžianti nei jaunesnių mokinių, nei mokytojų, nei administracijos, nei aptarnaujančio personalo. Suprantu, tai tik žaidimas, bet jis turi būti orus ir garbingas. Gera, pvz. iš antrokų gimnazistų išgirsti, kad mokytojai, kurie vadavo, buvo puikiai pasiruošę ir kad tikrai buvo įdomu.“ - mokytoja Daiva Kuprionienė
Pašnekovus kalbino Ugnė Oznanskaitė